Wil je een nieuwe klant binnenhalen met je startup? Dan is het belangrijk om je van je beste kant te laten zien. Elke euro die je aan marketing besteedt, moet dus ook raak zijn. Daarom is het goed om de volgende zaken optimaal te benutten.
Niet zomaar een proef
Wanneer je werkt met proefversies, geeft die dan ook een bepaalde waarde mee. Het proeven moet natuurlijk wel naar meer smaken. Je moet al behoorlijk veel bereiken met de proefversie, maar nog net iets meer kunnen met de premiumversie van je product of dienst.
Een goed woordje doen
Misschien wel de beste manier om je waarde te laten zien is door dit door anderen te laten bewijzen. Referrals zijn daarin heel krachtig. Zijn er gebruikers die heel enthousiast zijn over jouw product of dienst? Aarzel dan ook niet om ze in te zetten om iedereen te vertellen hierover. Dit mag je best op een slimme manier aanmoedigen.
Een viral over je product
Stunten is altijd al een goed idee geweest als het om marketing gaat. Dit kan online ook nog altijd, door viral te gaan. Je kunt dan met een beperkt budget grote successen boeken. Het is fijn om bij iedereen onder de aandacht te komen en hier als een soort sleepnet doorheen te gaan. Let wel op dat je product centraal moet staan.
Extra dienst die ook scoort
Biedt naast je product of dienst ook een extra dienst die jouw klant kan helpen. Denk aan een pakket aan tools waarmee je jouw product of dienst verder kan verbeteren. Zorg dan wel dat deze tools op zich ook gemakkelijk te googelen zijn voor meer bekendheid en meer succes.
Onderschatte sociale media benutten
Er zijn eindeloos veel soorten social media. Sommige daarvan, zoals Facebook, worden goed benut. Andere worden echter vaak onderschat. Denk aan LinkedIn en de waarde die deze kan bieden. Daarom is het belangrijk om alle kanalen goed te benutten.