Ondernemers in e-commerce lopen weg met Shopify. Het blijkt echter maar al te vaak dat de ondernemers veel te weinig uit de vele mogelijkheden halen. Terwijl enkele slimme ingrepen je conversie al drastisch kunnen verhogen.
Een echte call-to-action
Je kan met de vele features van Shopify je call-to-action optimaliseren. Bijvoorbeeld door ze de juiste kleur en vorm te geven, maar ook door allerlei ander ontwerpfeatures. Daar kan je dus nog veel meer mee bereiken door de juiste veranderingen aan te brengen.
Aandacht voor het afrekenen
Veel consumenten stoppen het winkelwagentje vol, om dan alsnog af te haken bij de checkout. Dat moet je natuurlijk zoveel als mogelijk zien te voorkomen. Bijvoorbeeld door de afleidingen weg te nemen en alles op de daadwerkelijke checkout te focussen als de klant daar eenmaal is.
Helpen bij de maat
Ook online kan je tegenwoordig service in alle vormen vinden. Tools om de juiste maat te vinden zijn bijvoorbeeld gewoon beschikbaar. Wil je dat de klant niet afhaakt uit angst voor een verkeerde maat, of wil je kunnen verwijzen naar een alternatief in de juiste maat? Benut deze tools dan.
Richten op de behoeften
Het is opvallend hoe vaak webwinkels niet zijn ingericht op de belangrijkste behoeften van de klanten. Dit is namelijk juist heel gemakkelijk te verzorgen. Richt je landingspagina’s in op de belangrijkste taken zodat de klant hier direct naartoe kan klikken.
Sneller bij het doel
Als het gaat om het vervullen van de behoeften, maak het dan ook gemakkelijk. Dat doe je bijvoorbeeld door snelkoppelingen te benutten. De ontwerpen in Shopify zijn hier allemaal voor gemaakt. De bekendste opties zijn de pop-up of de quick shop.
Altijd verder kunnen
Voorkom dat je bezoeker ergens op het punt tegen een soort einde van je shop aan loopt. Door altijd door te kunnen klikken kan je veel meer bereiken. Er is altijd weer iets nieuws te ontdekken door op deze manier te werken.