Ondernemer365.nl
    • Home
    • Linkpartners
    • Gastbloggen?
    • Adverteren
    • Mail ons
    Ondernemer365.nl
    Home»Algemeen»Zo verbeter je jouw webshop voor meer conversie
    Algemeen

    Zo verbeter je jouw webshop voor meer conversie

    adminBy admin22 april 20222 Mins Read
    Zo verbeter je jouw webshop voor meer conversie

    Ondernemers in e-commerce lopen weg met Shopify. Het blijkt echter maar al te vaak dat de ondernemers veel te weinig uit de vele mogelijkheden halen. Terwijl enkele slimme ingrepen je conversie al drastisch kunnen verhogen.

    Een echte call-to-action

    Je kan met de vele features van Shopify je call-to-action optimaliseren. Bijvoorbeeld door ze de juiste kleur en vorm te geven, maar ook door allerlei ander ontwerpfeatures. Daar kan je dus nog veel meer mee bereiken door de juiste veranderingen aan te brengen.

    Aandacht voor het afrekenen

    Veel consumenten stoppen het winkelwagentje vol, om dan alsnog af te haken bij de checkout. Dat moet je natuurlijk zoveel als mogelijk zien te voorkomen. Bijvoorbeeld door de afleidingen weg te nemen en alles op de daadwerkelijke checkout te focussen als de klant daar eenmaal is.

    Helpen bij de maat

    Ook online kan je tegenwoordig service in alle vormen vinden. Tools om de juiste maat te vinden zijn bijvoorbeeld gewoon beschikbaar. Wil je dat de klant niet afhaakt uit angst voor een verkeerde maat, of wil je kunnen verwijzen naar een alternatief in de juiste maat? Benut deze tools dan.

    Richten op de behoeften

    Het is opvallend hoe vaak webwinkels niet zijn ingericht op de belangrijkste behoeften van de klanten. Dit is namelijk juist heel gemakkelijk te verzorgen. Richt je landingspagina’s in op de belangrijkste taken zodat de klant hier direct naartoe kan klikken.

    Sneller bij het doel

    Als het gaat om het vervullen van de behoeften, maak het dan ook gemakkelijk. Dat doe je bijvoorbeeld door snelkoppelingen te benutten. De ontwerpen in Shopify zijn hier allemaal voor gemaakt. De bekendste opties zijn de pop-up of de quick shop.

    Altijd verder kunnen

    Voorkom dat je bezoeker ergens op het punt tegen een soort einde van je shop aan loopt. Door altijd door te kunnen klikken kan je veel meer bereiken. Er is altijd weer iets nieuws te ontdekken door op deze manier te werken.

    Related Posts

    Wat kan je bereiken met crowdfunding?

    20 maart 2023

    De onderneming circulair maken

    23 februari 2023

    Zo kan je de grens over met je bedrijf

    16 januari 2023

    Wat voor type leider moet jij zijn?

    20 oktober 2022

    Wat is een virtueel kantoor en hoe werkt DamOffice?

    17 oktober 2022

    Zo richt je een vergaderruimte in

    23 september 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Recente berichten
    • Wat kan je bereiken met crowdfunding?
    • De onderneming circulair maken
    • Zo kan je de grens over met je bedrijf
    • Zo verbeter je de duurzaamheid op kantoor
    • Hulp bieden aan medewerkers
    Archieven
    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    Categorieën
    • Algemeen
    • Duurzaamheid
    • Freelancer
    • Management
    • Ondernemen
    • Werkvloer
    Ondernemer365.nl
    • Linkpartners
    Ondernemer365.nl - Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.