Ondernemer365.nl
    • Home
    • Linkpartners
    • Gastbloggen?
    • Adverteren
    • Mail ons
    Ondernemer365.nl
    Home»Algemeen»De takenlijst korter maken op de juiste wijze
    Algemeen

    De takenlijst korter maken op de juiste wijze

    adminBy admin6 april 20222 Mins Read

    Wie een te lange takenlijst heeft, kan onrustig worden. Het is echter vaak zo dat er ook allerlei dingen op staan die helemaal niet op korte termijn hoeven te gebeuren. Daarom is het tijd om eens op een andere manier een takenlijst te leren opstellen.

    Overstappen op de PARA-methode

    Het is slim om over te stappen op de PARA-methode. Daarbij kijk je naar project, area, resource en archive In de eerste plaats gaat het om projecten. Dit zijn alle taken met een naderende deadline. Wanneer de deadline nabij is, dan moet dit punt dus hoog op je takenlijst staan. Ongeacht wat voor soort taak het is.

    Zaken zonder deadline

    Area staat in deze methode voor zaken zonder deadline. Je kan dan denken aan persoonlijke ontwikkeling, of aan verbouwingen die je voornemens bent. Ook hiervoor geldt dat het taken op allerlei vlakken zijn, ze hebben alleen geen dringende noodzaak om direct te doen. Die hoeven dus ook niet hoog op de lijst te staan.

    Bronnen om te gebruiken

    Resources staat in dit plan zoals je mag verwachten voor bronnen. Dit zijn dingen waar je iets aan kan hebben op termijn. Daar kan je dingen in zetten die je moet onthouden voor mogelijk gebruik in de toekomst. Dit kan bijvoorbeeld iemand zijn die een bepaalde vaardigheid heeft die je op enig moment een keer wilt benutten om een project af te ronden. Deze hoeven niet hoog op je takenlijst te staan, maar het is wel fijn wanneer je ze ergens kan terugvinden.

    Het archief

    Het is natuurlijk ook belangrijk om zaken van je takenlijst af te voeren. Hiervoor gebruik je Archive, of archief. Dit zijn zaken die ooit eens in je leven gespeeld hebben, die je nog wel ergens opgeslagen moet hebben voor het geval dat, maar dit niet meer op je takenlijst thuishoren. Zo kan je ook zaken opschonen.

    Related Posts

    Wat is een virtueel kantoor en hoe werkt DamOffice?

    17 oktober 2022

    De juiste marketing voor je startup

    28 april 2022

    Zo verbeter je jouw webshop voor meer conversie

    22 april 2022

    Voorkom deze fatale fouten als startup

    19 april 2022

    Verschillende ondernemen gelijktijdig leiden

    14 april 2022

    Verdienmodellen voor de markt van nu

    12 april 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Recente berichten
    • Wat kan je bereiken met crowdfunding?
    • De onderneming circulair maken
    • Zo kan je de grens over met je bedrijf
    • Zo verbeter je de duurzaamheid op kantoor
    • Hulp bieden aan medewerkers
    Archieven
    • maart 2023
    • februari 2023
    • januari 2023
    • december 2022
    • november 2022
    • oktober 2022
    • september 2022
    • augustus 2022
    • juni 2022
    • mei 2022
    • april 2022
    • maart 2022
    • februari 2022
    • januari 2022
    Categorieën
    • Algemeen
    • Duurzaamheid
    • Freelancer
    • Management
    • Ondernemen
    • Werkvloer
    Ondernemer365.nl
    • Linkpartners
    Ondernemer365.nl - Alle rechten voorbehouden

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.